Etiketler

19 Nisan 2014 Cumartesi

Okul Öncesi Karıncayiyen Yapımı


         Bugünkü etkinliğimizde pek bilinmeyen bir hayvanı konu alacağız, ismi karıncayiyen! Yukarıdaki videoda bir karıncayiyen animasyonu, karıncayiyenlerin yaşam tarzını anlatıyor ve çok faydalı bilgiler veriyor. Videonun metni şu şekilde:
"Aaa merhaba millet ben karınca yiyenim ve karınca yerim. Her seferinde benden kaçmaya çalışıyorlar. Euheuhehe. Ama bende bu dil varken kaçma şansları pek yok. Dilim bir insan kolu kadar uzayabilir ve çok yapışkan bir tükürükle kaplıdır. Evet hiç şansları yok . Her gün dilimi çok hızlı şekilde ağzımdan çıkararak yaklaşık 30000 karınca yiyebiliyorum. Bunun için dilimi çok kullanmam gerekiyor. Burda bir karınca yuvası var. Karıncalar çok lezzetli olur ama çok uzun bir dilim olsa da hiç dişim yok. Yani yemekleri çiğneyemiyorum. Evet çiğneyemiyorum. Peki sizce n'apıyorum? Çakıl taşı yutuyorum. Çakıl taşları karıncaların karnımın içinde ezilmesine sebep oluyor. Bir yuvadan  kısa süreliğine besleniriz çünkü onu yok etmek istemeyiz. Evet, evet onu yok etmek istemeyiz. Karıncalar harikadır. Bana hem yiyecek oluyorlar hem de yediğim karıncalardan da su almış oluyorum yani su içmeme pek gerek kalmıyor. Benim için su içmek pek bir işe yaramıyor sadece eğlence için kullanıyorum. Karıncayiyenler yüzmeye bayılır ve yüzmeden sonra uyumayı çok severiz. Açıkta uyuruz ve kuyruğumuzla gizleniriz. Günde 15 saat uyuyabiliriz. Çünkü karıncalardan başka bir şey yemiyoruz bu da bize enerji sağlamıyor. Evet enerji sağlamıyor."
         Videoyu çocuğunuzla birlikte izleyin. Ona video hakkında sorular sorun (Videoda izlediğimiz hayvanın adı neydi, karıncayiyenler ne yiyerek besleniyor, su içiyorlar mı, yüzebiliyorlar mı?... gibi) Sonra ona bir karıncayiyen yapmayı teklif edin ve yandaki fotoğrafın bir renkli çıktısını alın. Çocuğunuzdan bu kalıpları düzgün bir şekilde kesmesini isteyin. Daha sonra kalıpları yukarıdaki fotoğraftaki gibi bir araya getirmesini sağlayın. Ardından yapmış olduğumuz bu karıncayiyeni renkli bir kağıda yapıştırın. Bu karıncayiyenin etrafına küçük karıncalar yapacağız. Bunun için bir delgiye ihtiyacımız var. Kahverengi veya siyah renkli kağıtları delgi ile delin, çocuğunuzun gücü yetiyorsa yardım ederek onun delmesini sağlayın. Daha sonra çocuğunuzdan delginin haznesine dolan daire şeklindeki küçük kağıt parçalarından üç tanesini yanyana yapıştırmasını isteyin. Bunlar karıncalarınızın baş ve gövde kısımlarını oluşturacak. Bu şekilde kağıda bir kaç tane karınca yapmasını sağlayın.  Son olarak da çocuğunuza rehberlik ederek karıncalara en yukarıdaki fotoğraftaki gibi  ayak ve anten kısımlarını  çizdirin. Sonra isterseniz kağıttaki boş kalan kısımlara da resim yaptırabilirsiniz. Çalışmamız tamamlandı. İyi eğlenceler! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder